Крытэрыі ацэнкі конкурсу
Ацэнка суб’ектаў гаспадарання, якія ўдзельнічаюць у конкурсе, праводзіцца па наступных асноўных крытэрыях:
-
агульны аб’ём экспарту прадукцыі, работ, паслуг, маёмасных правоў на аб’екты інтэлектуальнай уласнасці ў вартасным выражэнні, у тыс. дол. ЗША;
-
тэмп росту экспарту прадукцыі, работ, паслуг, маёмасных правоў на аб'екты інтэлектуальнай уласнасці ў вартасным выражэнні да папярэдняга года, разлічаны па формуле [(экспарт за справаздачны перыяд / экспарт за папярэдні перыяд) * 100], у працэнтах;
-
сальда знешнегандлёвай дзейнасці ў тыс. дол. ЗША;
-
аб’ём экспарту прадукцыі, работ, паслуг, маёмасных правоў на аб’екты інтэлектуальнай уласнасці ў вартасным выражэнні на аднаго працуючага, вылічаны па формуле: [экспарт за справаздачны перыяд / сярэдняспісачная колькасць работнікаў у справаздачны перыяд], у дол. ЗША., вдолл. США.
У выпадку роўнасці ў адной намінацыі сум балаў па асноўных крытэрыях ацэнкі ў некалькіх суб'ектаў гаспадарання выкарыстоўваюцца дадатковыя крытэрыі ацэнкі:
-
удзельная вага экспартнай прадукцыі, работ, паслуг, маёмасных правоў на аб'екты інтэлектуальнай уласнасці ў агульным аб'ёме вытворчасці ў вартасным выражэнні, у працэнтах;
-
суадносіны пратэрмінаванай знешняй дэбіторскай запазычанасці на 1 студзеня года, што ідзе за справаздачным, і аб'ёму экспарту прадукцыі, работ, паслуг, маёмасных правоў на аб'екты інтэлектуальнай уласнасці;
-
год, з якога суб’ект гаспадарання экспартуе сваю прадукцыю, работы, паслугі, маёмасныя правы на аб’екты інтэлектуальнай уласнасці;
-
узнагароджванне экспартнай прадукцыі, работ, паслуг, маёмасных правоў на аб'екты інтэлектуальнай уласнасці медалямі, дыпломамі і іншымі ўзнагародамі міжнародных кірмашоў і выставак;
-
наяўнасць суб’ектаў тавараправоднай сеткі за мяжой (краіна, колькасць, эфектыўнасць работы);
-
паступленне рэкламацый (прэтэнзій) на экспартную прадукцыю, работы, паслугі, маёмасныя правы на аб'екты інтэлектуальнай уласнасці за справаздачны перыяд, у працэнтах да агульнага аб'ёму экспарту;
-
геаграфія экспарту (колькасць краін) з асобным пазначэннем пераліку краін – новых рынкаў для суб’екта гаспадарання – удзельніка ў справаздачным годзе;
-
наяўнасць міжнародных сертыфікатаў якасці і адпаведнасці.
Акрамя конкурснай карткі суб'екты гаспадарання могуць накіраваць любыя пацвярджэнні дасягнутага імі камерцыйнага поспеху (публікацыі ў прэсе, копіі дыпломаў, атрыманых на выстаўках, кірмашах або іншых конкурсах і да т.п.).